RAMOWY PROGRAM STUDIÓW
Studia składają się z trzech modułów:
- Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne.
Zawiera niezbędne wiadomości z zakresu pedagogiki i psychologii wieku dziecięcego, psychologii wychowawczej. Daje umiejętności pracy z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych i wychowawczych, w tym zarówno z dziećmi trudnymi jak i wybitnie uzdolnionymi. Zapewnia wiedzę i umiejętności z zakresu pedagogiki szkolnej, nowoczesnych metod wychowawczych i diagnozy pedagogicznej. Zapewnia wiedzę teoretyczną z zakresu pedeutologii połączoną z praktycznymi formami jej zastosowania, w tym w zakresie problematyki etycznej.
- Przygotowanie dydaktyczne.
Obejmuje wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki szczegółowej w powiązaniu z metodyką wychowania i kształcenia przedszkolnego, nauczania bloków przedmiotowych i konkretnych działań edukacyjno-wychowawczych. Zapewnia kwalifikacje do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zapewnia również umiejętności w zakresie korzystania z nowoczesnych metod i technik multimedialnych.
- Przedmioty uzupełniające.
Zapewniające podstawową wiedzę z zakresu prawa, w szczególności związanego z odpowiedzialnością zawodową nauczyciela, ale również w zakresie podstaw prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz etyki pracy z małymi dziećmi.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ :
- trzy semestry (program realizowany w ramach roku kalendarzowego),
- system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
- zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
- liczba godzin dydaktycznych: 350 ( w tym seminarium/projekt),
- liczba godzin zajęć praktycznych: 150.
Zajęcia prowadzone są aktywnymi metodami wykładowymi i warsztatowymi oraz metodami angażującymi indywidualną aktywność słuchaczy poprzez wykorzystanie platformy on - line.
Do ukończenia studiów wymagane jest przygotowanie pracy dyplomowej lub projektu grupowego w formie pisemnej.
Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych programem studiów.